تهيه رب گوجه ي شش مرحله اي آسان

۱ بازديد

با سلام در اين مقاله اشاره كردم به تهيه آسان رب گوجه به اميد اين كه نهايت استفادرو ببريد

شست و شو و پخت اوليه

ابتدا گوجه فرنگي را بشوييد. از وسط به ۲ قاچ تقسيم كنيد و در ديگ بيندازيد رويش را آب بگيرد و بگذاريد به جوش بيايد. گوجه فرنگي به حدي بجوشد كه پوست آن كنده شود.

جدا سازي پوست و دانه ها

گوجه فرنگي ها را در حالي كه قل قل مي جوشد روي توري سيمي بريزيد و روي توري حركت دهيد تا پوست و دانه آن جدا شود برخي از چلو صافي براي جدا كردن پوست و دانه گوجه فرنگي استفاده مي كنند كه اين كار باعث ترش شدن و كپك زدن رب مي شود چون خانه هاي چلو صافي درشت است و دانه را رد مي كند در بازار دستگاههايي موجود است كه آب گوجه فرنگي را مي گيرند و تحويل مشتري ميدهند اين كار جوشاندن رب گوجه فرنگي در منزل را راحت تر مي كند. و تهيه رب گوجه فرنگي بعد از آب گرفتن، شروع مي شود.

مقدار جوشيده شدن 

آب گوجه فرنگي بايد آنقدر بجوشد تا غليظ شده و رب گوجه فرنگي چلپ چلپ به هوا پرت شود در اين مرحله نمك را اضافه كنيد تا از خرابي زودهنگام رب گوجه فرنگي جلوگيري شود ميزان غليظ شدن رب گوجه فرنگي بسيار مهم است اگر شل و آبدار باشد سريع كپك مي زند اگر خيلي سفت باشد طعم سوختگي مي دهد و استفاده از آن به علت سفت بودن مشكل است.

روش تشخيص زمان آماده شدن

وقتي با كفگير در كف قابلمه خطي مي كشيم شكاف ايجاد شده بر جاي مي ماند و خيلي دير پر مي شود رب گوجه فرنگي را بايد هر چند دقيقه هم بزنيد. خصوصا در اواخر پخت آن دقت كنيد چون ممكن است ته بگيرد و طعم سوختگي در رب گوجه فرنگي مشخص شود.

تفت در مقداري روغن

بعد از غليظ شدن رب گوجه فرنگي در مرحله آخر روغن را اضافه كنيد هم بزنيد تا رب گوجه فرنگي تفت بخورد. ميزان روغن به دلخواه شماست براي خوش رنگ شدن رب گوجه فرنگي و عدم يخ زدگي در يخچال يا فريزر است.

مرحله آخر و بسته بندي

رب گوجه فرنگي را در تشت بزرگي بريزيد. اجازه دهيد تا كاملا سرد شده و آماده بسته بندي شود.

منبع: https://aradow.com/طرز-تهيه-رب-گوجه-فرنگي-در-خانه/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.